El Grup de Convergència i Unió vol convertir aquest espai d’elevat risc d’accidents en una zona enjardinada, segura i d’ús exclusiu per a veïns i transport públic i els seus usuaris Barcelona.
- El Grup de CiU a Barcelona, que presideix Xavier Trias, proposa convertir en zona per a vianants els vials al darrere de les estacions de trens de Sant Andreu Arenal i d’autobusos de Fabra i Puig, a tocar de la Meridiana. El Grup de CiU a Sant Andreu defensarà aquesta iniciativa al Plenari del Consell del Districte del pròxim dimecres, per convertir aquest espai d’elevat risc d’accidents en una zona enjardinada, més segura, i d’ús exclusiu per als veïns de la zona, i el transport públic i els seus usuaris. El regidor de CiU adscrit al districte de Sant Andreu, Raimond Blasi, ha explicat que la zona de l’estació de RENFE-Sant Andreu Arenal, situada a l’avinguda de la Meridiana, compresa entre la rambla de Fabra i Puig i el carrer Sòcrates, és una àrea d’interconnexió modal de transport públic amb un gran nombre d’usuaris, des de primera hora del matí i durant tot l’horari de servei públic. En aquest indret hi coincideix els usuaris de l’estació de Metro de Fabra i Puig, les persones que volen accedir o surten de l’estació de RENFE, les persones que es desplacen cap a l’estació d’autobusos de Fabra i Puig d’on surten vehicles que connecten Barcelona amb municipis veïns, i també els usuaris de la recentment instal·lada estació múltiple de Bicing, a més de l’aparcament de vehicles privats i la parada de taxis. Blasi ha advertit també que en aquesta zona, a més dels usuaris dels diferents mitjans de transport, l’afluència de vianants es veu incrementada -en hores molt concretes- pels alumnes de l’Escola de Jesús Maria i pel constant i intens flux de persones que transiten d’una banda a l’altra de l’avinguda Meridiana. També, i pel que fa al trànsit, la gran majoria de vehicles que van en direcció a la plaça de Mossèn Clapés, ho fan pel vial que s’obre just al darrere de les estacions, ja que l’actuació de pacificació duta a terme a Concepció Arenal ha comportat que el trànsit d’aquest carrer s’hagi reduït a ús exclusivament veïnal. A aquest flux elevat de vehicles que hi transita durant tot el dia s’hi ha d’afegir, en determinats moments, l’estacionament de furgonetes que utilitzen la via pública com a improvisades plataformes de distribució de tota mena de productes a domicili.
A parer del Grup de CiU, la coincidència de tots aquests elements en una zona reduïda d’espai, en especial pel que fa a la cruïlla de l’avinguda de la Meridiana amb la rambla de Fabra i Puig, constitueixen un punt d’elevat risc per a la seguretat dels vianants. Així, i segons Raimond Blasi, "amb l’objectiu de prioritzar l’ús del transport públic i per tal de garantir la seguretat dels usuaris de transport públic i de la resta de vianants i amb la finalitat d’evitar que aquest punt d’elevat risc viari no es pugui convertir en un punt negre de la xarxa urbana", el Grup de CiU, per mitjà del seu conseller municipal a
Sant Andreu Salvador Coll, defensarà en el Consell de Districte de demà dimecres una proposició de Convergència i Unió que reclama: "Instar a l’Ajuntament de Barcelona per tal que iniciï la redacció i posterior execució del projecte per convertir en zona de vianants l’àrea compresa entre la rambla de Fabra i Puig i l’avinguda Meridiana, per darrera de l’estació de Renfe i estació d’autobusos i fins a l’actual vial d’incorporació a la calçada central de l’avinguda Meridiana, convertint l’espai en una zona enjardinada, segura i d’ús exclusiu al transport públic i als seus usuaris. El projecte haurà d’incloure l’obertura d’un nou vial, des de la calçada central de l’avinguda Meridiana, a l’alçada de l’actual sortida de l’estació de busos, que permeti l’accés de vehicles des d’aquesta avinguda, pel seu lateral, cap al carrer Bartrina, en direcció a la plaça Mossèn Clapés."
A parer del Grup de CiU, la coincidència de tots aquests elements en una zona reduïda d’espai, en especial pel que fa a la cruïlla de l’avinguda de la Meridiana amb la rambla de Fabra i Puig, constitueixen un punt d’elevat risc per a la seguretat dels vianants. Així, i segons Raimond Blasi, "amb l’objectiu de prioritzar l’ús del transport públic i per tal de garantir la seguretat dels usuaris de transport públic i de la resta de vianants i amb la finalitat d’evitar que aquest punt d’elevat risc viari no es pugui convertir en un punt negre de la xarxa urbana", el Grup de CiU, per mitjà del seu conseller municipal a
Sant Andreu Salvador Coll, defensarà en el Consell de Districte de demà dimecres una proposició de Convergència i Unió que reclama: "Instar a l’Ajuntament de Barcelona per tal que iniciï la redacció i posterior execució del projecte per convertir en zona de vianants l’àrea compresa entre la rambla de Fabra i Puig i l’avinguda Meridiana, per darrera de l’estació de Renfe i estació d’autobusos i fins a l’actual vial d’incorporació a la calçada central de l’avinguda Meridiana, convertint l’espai en una zona enjardinada, segura i d’ús exclusiu al transport públic i als seus usuaris. El projecte haurà d’incloure l’obertura d’un nou vial, des de la calçada central de l’avinguda Meridiana, a l’alçada de l’actual sortida de l’estació de busos, que permeti l’accés de vehicles des d’aquesta avinguda, pel seu lateral, cap al carrer Bartrina, en direcció a la plaça Mossèn Clapés."
Barcelona, 3 de juny de 2008
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada