dimarts, 29 de març del 2011

De camí al Narcís Sala

De tant en tan escric en una publicació dels Districtes de Sant Andreu i de 9Barris, el Sport9, amb una columna que vaig titular "De camí al Narcís Sala".

Em pregunto per quin motiu li vaig posar a aquesta columna el títol “de camí al Narcís Sala” ja que des de que la vaig començar a escriure no he tornat al camp. Per sort la fortuna del nostre equip de futbol, el segon de la ciutat, ha donat un tomb les darreres jornades i ja tornem a estar en zona de promoció.

Ja sabeu que sempre que em dirigeixo cap a Sant Andreu hi ha un o altre tema que em crida l’atenció. En aquest cas us parlaré d’un indret que està a l’extrem sud del Districte a tocar de Sant Martí. La Plaça de La Guineu, a la confluència de la Meridiana amb els carrers de Palència, Biscaia i Bofarull.

A principi del mandat, concretament el setembre de 2007, es va aprovar a l’Ajuntament un Pla urbanístic que afectava aquest àmbit. Tot va arrancar fruit dels intercanvis de cromos entre l’Ajuntament i Renta Corporación pels terrenys de la Fabra i Coats. El fet és que quelcom que sobre el plànol era viable, el paper ho suporta tot, a la pràctica provocava una sèrie d’inconvenients als veïns afectats.

Gràcies a la perseverança i a les bones intencions d’un conjunt de veïns i veïnes, malgrat el menyspreu i la ignorància que des del govern del Districte els varen dispensar aquest mes de febrer van aconseguir una Sentència favorable del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya declarant nul de ple dret aquest Pla.

Me n’alegro molt per ells i pel barri que recupera un espai verd que havia estat tapiat ràpidament després de l’aprovació del Pla. I me n’alegro perquè és un clar exemple de com no s’han de fer les coses ja que per damunt de tot estant les persones. i sobretot perquè de tan en tan es fa justícia.