Cada vegada més, i dubto que sigui només una qüestió conjuntural degut a la crisi econòmica, el conjunt de la ciutadania es distribueix les vacances i les sortides de la ciutat cap a altres destinacions de manera més homogènia. Això implica que la ciutat no queda tant buida com abans. Hi queda la gent que fa vacances a la ciutat i els que continuen treballant.
El per què d’aquesta introducció un pèl rebuscada és senzill. Amb més o menys gent de vacances, amb més o menys gent treballant, amb més o menys gent a la ciutat, l’Administració ha de continuar prestant els seus serveis. Un dels àmbits on normalment es perjudica al ciutadà de peu és en el transport públic en superfície, concretament el BUS.
De forma recorrent cada Estiu es critiquen les freqüències dels autobusos que baixen de manera exagerada, per si la freqüència al llarg de l’any no és ja discutible, sense tenir en consideració les necessitats d’aquells usuaris que normalment l’utilitzen i no per oci precisament. No es fa un estudi exhaustiu per cobrir ni les necessitats dels usuaris ni molt menys es plantegen les alternatives adequades.
Si al llarg del curs la puntualitat de l’autobús és de difícil predicció per culpa del trànsit i la mala planificació dels carrils bus, a l’Estiu lluny d’invertir-se la tendència s’accentua per dos motius: la disminució de la freqüència a dalt apuntada i les obres que s’aprofiten a fer a l’estiu sense un estudi previ de mobilitat.
Facilitem la vida a les persones i sobretot a les que els toca treballar els mesos d’Estiu, probablement els més durs del llarg de l’any. Alguns van tenir interès en que a L’Estatut es parles del dret a la felicitat, no?
Finalment dos aclariment per aquells que poguessin buscar tres potes al gat, la culpa no la tenen els conductors i des de les meves responsabilitats pròpies (com a regidor i membre del govern a l’EMT) i dels meus companys i companyes ho hem denunciat en repetides ocasions tot demanant solucions.
El per què d’aquesta introducció un pèl rebuscada és senzill. Amb més o menys gent de vacances, amb més o menys gent treballant, amb més o menys gent a la ciutat, l’Administració ha de continuar prestant els seus serveis. Un dels àmbits on normalment es perjudica al ciutadà de peu és en el transport públic en superfície, concretament el BUS.
De forma recorrent cada Estiu es critiquen les freqüències dels autobusos que baixen de manera exagerada, per si la freqüència al llarg de l’any no és ja discutible, sense tenir en consideració les necessitats d’aquells usuaris que normalment l’utilitzen i no per oci precisament. No es fa un estudi exhaustiu per cobrir ni les necessitats dels usuaris ni molt menys es plantegen les alternatives adequades.
Si al llarg del curs la puntualitat de l’autobús és de difícil predicció per culpa del trànsit i la mala planificació dels carrils bus, a l’Estiu lluny d’invertir-se la tendència s’accentua per dos motius: la disminució de la freqüència a dalt apuntada i les obres que s’aprofiten a fer a l’estiu sense un estudi previ de mobilitat.
Facilitem la vida a les persones i sobretot a les que els toca treballar els mesos d’Estiu, probablement els més durs del llarg de l’any. Alguns van tenir interès en que a L’Estatut es parles del dret a la felicitat, no?
Finalment dos aclariment per aquells que poguessin buscar tres potes al gat, la culpa no la tenen els conductors i des de les meves responsabilitats pròpies (com a regidor i membre del govern a l’EMT) i dels meus companys i companyes ho hem denunciat en repetides ocasions tot demanant solucions.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada